Bonnier Tidskrifter har värvat Therese Nilsson, tidigare försäljningschef på Perfect Day Media, och Rebecka Edgren Aldén, tidigare andreredaktör på Damernas Värld och chefredaktör mama och Family Living, rekryteras som konceptansvariga.. Folk Therese Nilsson, tidigare försäljningschef på Perfect Day Media, och Rebecka Edgren Aldén, tidigare andreredaktör på Damernas Värld och chefredaktör mama och Family Living, rekryteras som konceptansvariga. Foto: Press

Therese Nilsson och Rebecka Edgren Aldén går till Bonnier Tidskrifter

Bonnier Tidskrifter förstärker sin contentavdelning. Therese Nilsson, tidigare försäljningschef på Perfect Day Media, och Rebecka Edgren Aldén, tidigare andreredaktör på Damernas Värld och chefredaktör mama och Family Living, rekryteras som konceptansvariga.

Daniel Bacelj
Daniel Bacelj
 

Bonnier Tidskrifter når varje månad över hälften av landets kvinnor genom marknadsledande varumärken såsom Damernas Värld, Sköna hem och Allt om Mat.

– Vi är dessa kvinnors val som mediekanal när det gäller inspiration, guidning och avkoppling, säger Andreas Sandin, annonsdirektör på Bonnier Tidskrifter i en kommentar.

En tydlig trend på mediemarknaden i dag är relevans, att kommunicera rätt innehåll till rätt målgrupp, i rätt miljö och vid rätt tillfälle.

– Här är Bonnier Tidskrifter långt framme med vår Creative- och produktionsavdelning som jobbar med allt från native (text och rörligt), podd, annonser (print och digitalt), bloggar och event, fortsätter Andreas Sandin.

Therese Nilsson, tidigare försäljningschef på Perfect Day Media, och Rebecka Edgren Aldén, tidigare andreredaktör på Damernas Värld och innan dess chefredaktör på mama och Family Living, rekryteras nu och blir konceptansvariga för att både utveckla och vässa en redan stark annonsaffär.

– Jag har jobbat länge på Bonnier tidskrifter med många olika magasin, och vet hur otroligt starka varumärken vi har – och framför allt, hur nära relation vi har med våra läsare, oavsett hur vi kommunicerar med dem, i tidningen, digitalt, i sociala medier, på resor eller event. Det känns fantastiskt kreativt och kul att få utveckla nyskapande sätt att tillsammans med annonsörerna kommunicera med den här starka målgruppen, säger Rebecka Edgren Aldén.

Therese Nilsson:

– För att kunna utveckla lyckade koncept som är givande både för målgruppen och kunden, krävs starka varumärken. Därför ser jag en otrolig potential i Bonnier Tidskrifter och det ska bli väldigt spännande att både förvalta och utveckla konceptavdelningen.

– Med Therese och Rebecka som konceptansvariga ser vi till att vi på bästa sätt kan kombinera kreativa annonslösningar med sådant som fungerar i våra redaktionella miljöer. Kombinationen är det som säkerställer resultat och effekt, säger Andreas Sandin, annonsdirektör på Bonnier Tidskrifter och fortsätter:

– Att förmedla det man vill berätta på ett sätt som målgruppen verkligen vill ta till sig är ett hantverk. Jag är stolt och glad över att få välkomna Rebecka och Therese till vårt starka team!

Henrik Stenson. Foto: TourProGolfClubs, cc, 2.0
Twitters högkvarter i England. Foto: Pressbild
Caroline Ensér (t.v.) och Charlotta Malmquist Renstig (t.h)
Instagram
Alicia Sternin och Ida Antebro. Foto: Press
3D sko Gullers Grupp
Foto: Pressbild
Joel Abrahamsson är Sverige bästa utvecklare 2016. Foto: Johannes Skoog/Expressen
TV4 har har rekryterat Maria Mowbray som ny utvecklingschef och Cem Yeter som ny Creative Director. Folk
Vinnarna av Stora Journalistpriset 2016: Vinnarna Bosse Lindquist, Niklas Orrenius, Negra Efendić, Karin Thunberg och Helena Bengtsson.
Dagens download: Harrysrapporten - Trendrapport - Så här blir framtidens restauranger
Musikhjälpen 2016 leds av Josefine Jinder, Kodjo Akolor och Pelle Almqvist.
Allt för Sverige vann en Emmy
Jessica Sandberg blir ny Commercial Director på Nespresso.
Gustav Degerman och Hamid Abo startar Find Creatives. Foto: Press
Så här ska nya Aftonbladet.se knocka jättarna
Google skjuter in pengar i hemligt Nyheter24-projekt
Schibsted Future report 2017
Blocket har släppt ny sajt. Till höger, Cecilia von Krusenstierna, marknadschef Blocket