Foto: Andreas VarroFoto: Andreas Varro

Svensk reklambild hyllas internationellt

Örebrofotografen Andreas Varro hyllas nu internationellt för sin undervattensbild från Katrinelund Gästgiveri & Sjökrog. Bilden, som på ett spännande och annorlunda sätt visualiserar sjökrogens sjönära läge, har sedan den släpptes publicerats i en rad erkända internationella medier, däribland välkända onlinetidningen Campaign London.

Daniel Bacelj
Daniel Bacelj
 

Den senaste veckan har undervattensbilden från sjökrogen i Katrinelund hyllats världen över. Bilden som framhäver restaurangen på ett både ovanligt och inspirerande sätt är tagen av den välmeriterade fotografen Andreas Varro, i nära samarbete med Roger Hjälm, vd på Katrinelund Gästgiveri & Sjökrog.

– Det hela började med att jag fick en brief av Roger. Han ville att jag skulle skapa en undervattensbild som symboliserar sjökrogens närhet till sjön och de fantastiska råvaror som finns där. Så det var bara att sätta igång, skrattar Andreas Varro och fortsätter:
– Under den här fotograferingen var stylingen förstås extremt viktig, allt skulle ju ”flyta”. Efter själva fotograferingen skissade jag vidare i Photoshop för att hitta en bra komposition och äkthet i bilden. Se video bakom kulisserna här

”AD of the day” i erkända marknadsmagasinet Campaign London
Välkända onlinetidningen Campaign, med närmare 450 000 läsare i månaden, utsåg under förra Andreas Varros bild till ”Ad of the day” – en stor utmärkelse i fotograf- och reklamvärlden. Andra magasin och onlinetidningar som skrivit om bilden är Fstoppers, DigitalRev och Fotoblogia. Och mer uppmärksamhet verkar vara på gång.

– Det känns helt fantastiskt att bilden fått ett sådant genomslag. Det är jättekul för Andreas som har gjort ett otroligt jobb hela vägen och det är minst lika roligt för oss. Vi gillar att utmana oss själva och hela tiden sträva efter något extra, något unikt. Den här bilden representerar på ett otroligt fint sätt hela vår verksamhet, konstaterar Roger Hjälm, stolt vd på Katrinelund Gästgiveri & Sjökrog.

Henrik Stenson. Foto: TourProGolfClubs, cc, 2.0
Twitters högkvarter i England. Foto: Pressbild
Caroline Ensér (t.v.) och Charlotta Malmquist Renstig (t.h)
Instagram
Alicia Sternin och Ida Antebro. Foto: Press
3D sko Gullers Grupp
Foto: Pressbild
Joel Abrahamsson är Sverige bästa utvecklare 2016. Foto: Johannes Skoog/Expressen
TV4 har har rekryterat Maria Mowbray som ny utvecklingschef och Cem Yeter som ny Creative Director. Folk
Vinnarna av Stora Journalistpriset 2016: Vinnarna Bosse Lindquist, Niklas Orrenius, Negra Efendić, Karin Thunberg och Helena Bengtsson.
Dagens download: Harrysrapporten - Trendrapport - Så här blir framtidens restauranger
Musikhjälpen 2016 leds av Josefine Jinder, Kodjo Akolor och Pelle Almqvist.
Allt för Sverige vann en Emmy
Jessica Sandberg blir ny Commercial Director på Nespresso.
Gustav Degerman och Hamid Abo startar Find Creatives. Foto: Press
Så här ska nya Aftonbladet.se knocka jättarna
Google skjuter in pengar i hemligt Nyheter24-projekt
Schibsted Future report 2017
Blocket har släppt ny sajt. Till höger, Cecilia von Krusenstierna, marknadschef Blocket