

Svensk reklambild hyllas internationellt
Örebrofotografen Andreas Varro hyllas nu internationellt för sin undervattensbild från Katrinelund Gästgiveri & Sjökrog. Bilden, som på ett spännande och annorlunda sätt visualiserar sjökrogens sjönära läge, har sedan den släpptes publicerats i en rad erkända internationella medier, däribland välkända onlinetidningen Campaign London.

Den senaste veckan har undervattensbilden från sjökrogen i Katrinelund hyllats världen över. Bilden som framhäver restaurangen på ett både ovanligt och inspirerande sätt är tagen av den välmeriterade fotografen Andreas Varro, i nära samarbete med Roger Hjälm, vd på Katrinelund Gästgiveri & Sjökrog.
– Det hela började med att jag fick en brief av Roger. Han ville att jag skulle skapa en undervattensbild som symboliserar sjökrogens närhet till sjön och de fantastiska råvaror som finns där. Så det var bara att sätta igång, skrattar Andreas Varro och fortsätter:
– Under den här fotograferingen var stylingen förstås extremt viktig, allt skulle ju ”flyta”. Efter själva fotograferingen skissade jag vidare i Photoshop för att hitta en bra komposition och äkthet i bilden. Se video bakom kulisserna här
”AD of the day” i erkända marknadsmagasinet Campaign London
Välkända onlinetidningen Campaign, med närmare 450 000 läsare i månaden, utsåg under förra Andreas Varros bild till ”Ad of the day” – en stor utmärkelse i fotograf- och reklamvärlden. Andra magasin och onlinetidningar som skrivit om bilden är Fstoppers, DigitalRev och Fotoblogia. Och mer uppmärksamhet verkar vara på gång.
– Det känns helt fantastiskt att bilden fått ett sådant genomslag. Det är jättekul för Andreas som har gjort ett otroligt jobb hela vägen och det är minst lika roligt för oss. Vi gillar att utmana oss själva och hela tiden sträva efter något extra, något unikt. Den här bilden representerar på ett otroligt fint sätt hela vår verksamhet, konstaterar Roger Hjälm, stolt vd på Katrinelund Gästgiveri & Sjökrog.
Andreas VarroKatrinelund Gästgiveri & SjökrogRoger Hjälm