MTG och Discovery startar gemensamt säljbolag

MTG Sverige och Discovery Networks Sverige har startat en gemensamt bolag för försäljning av regionalt annonsutrymme i kanalerna TV3 och Kanal 5. Det nya bolaget ska heta Airtime Sales och startar sin verksamhet den 15 februari.

Daniel Bacelj
Daniel Bacelj
 

VD för nya bolaget blir Thomas Falkenberg från MTG och Björn Aronsson från Discovery Networks blir vice VD och försäljningsdirektör.

I november tillkännagav Discovery Networks Sverige och MTG Sverige att en avsiktsförklaring undertecknats avseende ett gemensamt bolag för försäljning av regionalt annonsutrymme i kanalerna TV3 och Kanal 5. Nu är det klart att nya bolaget Airtime Sales startar sin verksamhet den 15 februari med huvudkontoret beläget på Karlavägen i Stockholm. Bolaget har även regionskontor över hela landet.
– Det känns väldigt bra att genom detta samarbete kunna erbjuda regionala annonsörer en riktigt stark produkt som når attraktiva segment och på allvar sätter press på marknadsledarens höga priser, säger MTG Sveriges VD Anders Jensen.

Airtime Sales inleder med att sälja in det regionalt annonsutrymme som finns i TV3 och Kanal 5 i Sverige.
– Airtime Sales startar sin verksamhet med två av de största TV-husens flaggskeppskanaler i sitt unika erbjudande. Det skapar ett rejält konkurrenskraftigt och konkret alternativ till marknadsdominanten, och en ny spännande konstellation att möta de regionala kunderna i, säger Discovery Networks Sveriges VD Jonas Sjögren i en kommentar.

Sammanlagt är det 35 personer som arbetar i det nya säljbolaget.

Henrik Stenson. Foto: TourProGolfClubs, cc, 2.0
Twitters högkvarter i England. Foto: Pressbild
Caroline Ensér (t.v.) och Charlotta Malmquist Renstig (t.h)
Instagram
Alicia Sternin och Ida Antebro. Foto: Press
3D sko Gullers Grupp
Foto: Pressbild
Joel Abrahamsson är Sverige bästa utvecklare 2016. Foto: Johannes Skoog/Expressen
TV4 har har rekryterat Maria Mowbray som ny utvecklingschef och Cem Yeter som ny Creative Director. Folk
Vinnarna av Stora Journalistpriset 2016: Vinnarna Bosse Lindquist, Niklas Orrenius, Negra Efendić, Karin Thunberg och Helena Bengtsson.
Dagens download: Harrysrapporten - Trendrapport - Så här blir framtidens restauranger
Musikhjälpen 2016 leds av Josefine Jinder, Kodjo Akolor och Pelle Almqvist.
Allt för Sverige vann en Emmy
Jessica Sandberg blir ny Commercial Director på Nespresso.
Gustav Degerman och Hamid Abo startar Find Creatives. Foto: Press
Så här ska nya Aftonbladet.se knocka jättarna
Google skjuter in pengar i hemligt Nyheter24-projekt
Schibsted Future report 2017
Blocket har släppt ny sajt. Till höger, Cecilia von Krusenstierna, marknadschef Blocket