Sofi Ericsson och Uday Printzell är nya säljare på KIT. Foto: Jonas De Geer Folk

KIT hämtar stjärnsäljare från DI och SvD

Nu bygger KIT ut sin säljorganisation och rekryterar säljarna Sofi Ericsson och Uday Printzell.

- Intresset från kundsidan har exploderat och vi är oerhört glada över att få två så kompetenta och rutinerade säljare ombord, säger säljchef Sami Abidi.

Daniel Bacelj
Daniel Bacelj
 

Nu bygger KIT ut sin säljorganisation och rekryterar säljarna Sofi Ericsson och Uday Printzell.

– Intresset från kundsidan har exploderat och vi är oerhört glada över att få två så kompetenta och rutinerade säljare ombord, säger säljchef Sami Abidi.

Sofi Ericsson kommer närmast från en KAM-roll på Svenska Dagbladet där hon arbetat i nio år och bland annat varit drivande inom tidningens content marketing-affär.

– Att börja på KIT känns fantastiskt roligt. Att få jobba med ett företag som ligger rätt i tiden samt kunna erbjuda våra annonsörer kostnadseffektiv marknadsföring förgyllt med insikter och kunskap är rena drömmen, säger Sofi Ericsson.

Uday Printzell värvas från en KAM-roll på Dagens Industri där han länge ansvarat för några av företagets största kunder. Även han har tidigare jobbat för SvD.

– Det känns oerhört spännande att få jobba med KIT som har en framåtlutad strategi utifrån dagens läsarbeteende. Kundernas efterfrågan på data har blivit mycket större och det är ett verktyg jag verkligen vill ha mer av i min portfölj. Hos KIT finns det verktyget, säger Uday Printzell.

Med Sofi och Uday på tåget känner sig säljchef Sami Abidi rustad för hösten.

– Båda har en erfarenhet och ett kunnande som passar som handen i handsken för KIT. De är otroligt kompetenta säljare som jobbat med stora affärer och har en djup förståelse för native i digitala kanaler.

Sami Abidi flaggar dessutom för att säljavdelningen på KIT ska växa ytterligare.

– Vi ser ett enormt intresse från kundsidan där de gärna vill jobba djupt och tätt med oss. Det är tydligt att vårt sätt att jobba med native i sociala medier är extremt attraktivt och vi letar nu intensivt efter ännu fler erfarna säljare som kan agera rådgivare i denna snabbrörliga medievärld.

Henrik Stenson. Foto: TourProGolfClubs, cc, 2.0
Twitters högkvarter i England. Foto: Pressbild
Caroline Ensér (t.v.) och Charlotta Malmquist Renstig (t.h)
Instagram
Alicia Sternin och Ida Antebro. Foto: Press
3D sko Gullers Grupp
Foto: Pressbild
Joel Abrahamsson är Sverige bästa utvecklare 2016. Foto: Johannes Skoog/Expressen
TV4 har har rekryterat Maria Mowbray som ny utvecklingschef och Cem Yeter som ny Creative Director. Folk
Vinnarna av Stora Journalistpriset 2016: Vinnarna Bosse Lindquist, Niklas Orrenius, Negra Efendić, Karin Thunberg och Helena Bengtsson.
Dagens download: Harrysrapporten - Trendrapport - Så här blir framtidens restauranger
Musikhjälpen 2016 leds av Josefine Jinder, Kodjo Akolor och Pelle Almqvist.
Allt för Sverige vann en Emmy
Jessica Sandberg blir ny Commercial Director på Nespresso.
Gustav Degerman och Hamid Abo startar Find Creatives. Foto: Press
Så här ska nya Aftonbladet.se knocka jättarna
Google skjuter in pengar i hemligt Nyheter24-projekt
Schibsted Future report 2017
Blocket har släppt ny sajt. Till höger, Cecilia von Krusenstierna, marknadschef Blocket