Sofi Ericsson och Uday Printzell är nya säljare på KIT. Foto: Jonas De Geer Folk

KIT hämtar stjärnsäljare från DI och SvD

Nu bygger KIT ut sin säljorganisation och rekryterar säljarna Sofi Ericsson och Uday Printzell.

- Intresset från kundsidan har exploderat och vi är oerhört glada över att få två så kompetenta och rutinerade säljare ombord, säger säljchef Sami Abidi.

Daniel Bacelj
Daniel Bacelj
 

Nu bygger KIT ut sin säljorganisation och rekryterar säljarna Sofi Ericsson och Uday Printzell.

– Intresset från kundsidan har exploderat och vi är oerhört glada över att få två så kompetenta och rutinerade säljare ombord, säger säljchef Sami Abidi.

Sofi Ericsson kommer närmast från en KAM-roll på Svenska Dagbladet där hon arbetat i nio år och bland annat varit drivande inom tidningens content marketing-affär.

– Att börja på KIT känns fantastiskt roligt. Att få jobba med ett företag som ligger rätt i tiden samt kunna erbjuda våra annonsörer kostnadseffektiv marknadsföring förgyllt med insikter och kunskap är rena drömmen, säger Sofi Ericsson.

Uday Printzell värvas från en KAM-roll på Dagens Industri där han länge ansvarat för några av företagets största kunder. Även han har tidigare jobbat för SvD.

– Det känns oerhört spännande att få jobba med KIT som har en framåtlutad strategi utifrån dagens läsarbeteende. Kundernas efterfrågan på data har blivit mycket större och det är ett verktyg jag verkligen vill ha mer av i min portfölj. Hos KIT finns det verktyget, säger Uday Printzell.

Med Sofi och Uday på tåget känner sig säljchef Sami Abidi rustad för hösten.

– Båda har en erfarenhet och ett kunnande som passar som handen i handsken för KIT. De är otroligt kompetenta säljare som jobbat med stora affärer och har en djup förståelse för native i digitala kanaler.

Sami Abidi flaggar dessutom för att säljavdelningen på KIT ska växa ytterligare.

– Vi ser ett enormt intresse från kundsidan där de gärna vill jobba djupt och tätt med oss. Det är tydligt att vårt sätt att jobba med native i sociala medier är extremt attraktivt och vi letar nu intensivt efter ännu fler erfarna säljare som kan agera rådgivare i denna snabbrörliga medievärld.

jeanette-gustafsdotter-tu
Från vänster: Johan Ramsten, vice vd för koncernen. I mitten Anna Grönlund Krantz ny vd för Hallvarsson & Halvarsson och Martin Petersson, vd och koncernchef för H&H Group.
Jimmie Åkesson hade flest fejkföljare efter att Twitter genomförde en storstädning av falska konton på Twitter
Anneli Wikström blir ny Head of Native Studio inom Metro Media House.
Teamet som håller i Aftonbladets partiledardebatt: Matilda Wennerholm, programledare, Maria Bjaring, program- och debattledare, Malvina Britts, reporter, Lena Mellin, kommentator, Robert Aschberg, program- och debattledare.
Gullers Grupp köper den digitala Umeå-byrån Humbly
Zlatan Ibrahimovic skrotar sitt klädmärke A-Z, som han hade tillsammans med den norska klädjätten Varner.
Hanif Hosseini, sportchef Discovery.
Hermann Haraldsson, vd för Boozt
Bild från Googles lobby i San Francisco.
Anders Skoe blir interims-vd på Blocket
Titti Schultz lämnar P5 och kliver istället över till P4 Extra.
Till vänster: Ulrika Ek, vd för Nyheter24-gruppen och Daniel Pereaux, nytillträdd vd för Fragbite.
Sverigedemokraterna blir Sveriges största parti
Iapotek förvärvar Eprix
Jonas Antonsson, Raw Fury och Mikkel Weider och Martin Walfisz från Nordisk Film Games
Till vänster: Per Norman, vd för Mrg.