Sofi Ericsson och Uday Printzell är nya säljare på KIT. Foto: Jonas De Geer Folk

KIT hämtar stjärnsäljare från DI och SvD

Nu bygger KIT ut sin säljorganisation och rekryterar säljarna Sofi Ericsson och Uday Printzell.

- Intresset från kundsidan har exploderat och vi är oerhört glada över att få två så kompetenta och rutinerade säljare ombord, säger säljchef Sami Abidi.

Daniel Bacelj
Daniel Bacelj
 

Nu bygger KIT ut sin säljorganisation och rekryterar säljarna Sofi Ericsson och Uday Printzell.

– Intresset från kundsidan har exploderat och vi är oerhört glada över att få två så kompetenta och rutinerade säljare ombord, säger säljchef Sami Abidi.

Sofi Ericsson kommer närmast från en KAM-roll på Svenska Dagbladet där hon arbetat i nio år och bland annat varit drivande inom tidningens content marketing-affär.

– Att börja på KIT känns fantastiskt roligt. Att få jobba med ett företag som ligger rätt i tiden samt kunna erbjuda våra annonsörer kostnadseffektiv marknadsföring förgyllt med insikter och kunskap är rena drömmen, säger Sofi Ericsson.

Uday Printzell värvas från en KAM-roll på Dagens Industri där han länge ansvarat för några av företagets största kunder. Även han har tidigare jobbat för SvD.

– Det känns oerhört spännande att få jobba med KIT som har en framåtlutad strategi utifrån dagens läsarbeteende. Kundernas efterfrågan på data har blivit mycket större och det är ett verktyg jag verkligen vill ha mer av i min portfölj. Hos KIT finns det verktyget, säger Uday Printzell.

Med Sofi och Uday på tåget känner sig säljchef Sami Abidi rustad för hösten.

– Båda har en erfarenhet och ett kunnande som passar som handen i handsken för KIT. De är otroligt kompetenta säljare som jobbat med stora affärer och har en djup förståelse för native i digitala kanaler.

Sami Abidi flaggar dessutom för att säljavdelningen på KIT ska växa ytterligare.

– Vi ser ett enormt intresse från kundsidan där de gärna vill jobba djupt och tätt med oss. Det är tydligt att vårt sätt att jobba med native i sociala medier är extremt attraktivt och vi letar nu intensivt efter ännu fler erfarna säljare som kan agera rådgivare i denna snabbrörliga medievärld.

Emma Rost går till Westander. Folk
Efter sju år lägger Curators of Sweden ned det populära Sverigekontot på Twitter.
Aftonbladet videoutbildar all personal.
Jörgen Gullbrandsson, VD på Readly.
Google är populäraste arbetsgivaren enligt en undersökning utförd av Academic Work
Åre är den kommun där invånarna hyr ut sitt boende mest via Airbnb.
Gullers Grupp har rekryterat den digitala projektledaren Karin Benckert och producenten Pelle Helmstein. Folk
Isabella Löwengrip flyttar sin blogg till Bonnier
Volkswagen startar bildelningstjänst med e-bilar i Berlin som vänder sig till personer som inte vill äga en bil själv.
Pernilla Enebrink går till Westanders Folk
Linda Johansson blir ny marknadsansvarig på Miele i Sverige. Folk
Bonnier Magazines & Brands vill bli Sveriges största koncept- och contentbyrå. Satsningen kommer att ledas av Emelie Grahn och Malin Lundberg Aguilera
TV4 bjuder på en intensiv tv-höst.
Det populära tv-programmet The Grand Tour blir tv-spel. Amazon producerar.
Jesper Dahl blir ny nordisk vd för Viacom.
Andrea Sahlgren lämnar Viacom - går till Nent