Alicia Sternin och Ida Antebro. Foto: PressAlicia Sternin och Ida Antebro. Foto: Press

Här är Aller medias ”drömrekryteringar”

Aller Media stärker upp sin influencer marketing-avdelning med två nya toppnamn: Ida Antebro och Alicia Sternin.

Daniel Bacelj
Daniel Bacelj
 

Ida Antebro har ingått i Metros avdelning Creative Sales med ansvar för försäljning på Metro Mode där en stor del innefattas av influencer marketing.

– Att få över Ida Antebro innebär att vi än mer förstärker vårt erbjudande inom influencer marketing, men även innebär det ett lyft för hela vårt digitala utbud, säger Helena Holmström, ansvarig för Native Studio på Aller media.

Ida Antebro har flera års erfarenhet av digital försäljning och är specialiserad på att arbeta med influencers.

– Jag ser verkligen fram emot att få arbeta med några av Sveriges starkaste varumärken där mina erfarenheter kommer att vara värdefulla. Jag ser också fram emot att lära mig mycket från ett stort mediehus som Aller media, säger Ida Antebro.

Alicia Sternin har under det senaste året framgångsrikt arbetat med flera större influencer-affärer inom säljavdelningen på Aller media. Hon kommer nu att gå över till Aller medias Native Studio där Influencer Marketing ingår.

– Alicias engagemang och erfarenhet ger oss snabbt fart då hon redan är på plats. Hennes starka relationer skapar goda förutsättningar för att bygga spännande samarbeten, säger Helena Holmström, ansvarig för Native Studio på Aller media.

Enligt Hannah Sjöström, Head of Influencers på Aller media, är rekryteringarna ett led i att utveckla Aller medias kreativa koncept.

– Efterfrågan på våra profiler är enorm just nu, så vi måste växa med den. Då är det extra roligt att få jobba med Ida, som är en av de vassaste i branschen och Alicia som redan är varm i kläderna. De stod högst upp på min lista över drömrekryteringar, säger Hannah Sjöström.

jeanette-gustafsdotter-tu
Från vänster: Johan Ramsten, vice vd för koncernen. I mitten Anna Grönlund Krantz ny vd för Hallvarsson & Halvarsson och Martin Petersson, vd och koncernchef för H&H Group.
Jimmie Åkesson hade flest fejkföljare efter att Twitter genomförde en storstädning av falska konton på Twitter
Anneli Wikström blir ny Head of Native Studio inom Metro Media House.
Teamet som håller i Aftonbladets partiledardebatt: Matilda Wennerholm, programledare, Maria Bjaring, program- och debattledare, Malvina Britts, reporter, Lena Mellin, kommentator, Robert Aschberg, program- och debattledare.
Gullers Grupp köper den digitala Umeå-byrån Humbly
Zlatan Ibrahimovic skrotar sitt klädmärke A-Z, som han hade tillsammans med den norska klädjätten Varner.
Hanif Hosseini, sportchef Discovery.
Hermann Haraldsson, vd för Boozt
Bild från Googles lobby i San Francisco.
Anders Skoe blir interims-vd på Blocket
Titti Schultz lämnar P5 och kliver istället över till P4 Extra.
Till vänster: Ulrika Ek, vd för Nyheter24-gruppen och Daniel Pereaux, nytillträdd vd för Fragbite.
Sverigedemokraterna blir Sveriges största parti
Iapotek förvärvar Eprix
Jonas Antonsson, Raw Fury och Mikkel Weider och Martin Walfisz från Nordisk Film Games
Till vänster: Per Norman, vd för Mrg.