Johan Freiholtz blir försäljningschef på Frida förlag. Foto: Pressbild Folk Johan Freiholtz blir försäljningschef på Frida förlag. Foto: Pressbild

Frida förlag hämtar försäljningschef från Aftonbladet

Johan Freiholtz lämnar Schibsted och blir i stället försäljningschef med ansvar för Frida Förlags annonsförsäljning och kreativa kundsamarbeten.

Daniel Bacelj
Daniel Bacelj
 

Frida Förlag förstärker nu sin organisation med en dedikerad försäljningschef. Till den nyinrättade tjänsten rekryteras Johan Freiholtz som närmast kommer från Schibsted där han jobbat i nio år som Key Account Manager, Senior Account Manager och försäljningschef på Aftonbladet.

– Frida Förlag har en otroligt spännande resa framför sig och en målgrupp som verkligen är framtidens köpare. Nu satsar vi stenhårt på att göra ännu mer nytta för våra kunder genom större kreativa samarbeten på plattformar där vår målgrupp är, säger Johan Freiholtz, tillträdande försäljningschef i en kommentar.

– Vi har en fantastisk relation till vår målgrupp och kommer nu på allvar att kunna hjälpa våra kunder att nå dem och på riktigt göra skillnad. Johan har gedigen erfarenhet av digitala affärer och dessutom ett enormt driv. Med honom på plats fortsätter vi vår resa med målet att ytterligare sätta affären i fokus, säger Anders Juhlin, vd på Frida Förlag.

Den nya tjänsten är enligt Frida Förlag ett viktigt led i deras strategi att bli det marknadsledande sociala och digitala medieföretaget för tjejer och unga kvinnor.

Rekryteringen av Johan Freiholtz är den första av flera försäljningstjänster, målsättningen är att har ett säljteam på plats i augusti.

Emma Rost går till Westander. Folk
Efter sju år lägger Curators of Sweden ned det populära Sverigekontot på Twitter.
Aftonbladet videoutbildar all personal.
Jörgen Gullbrandsson, VD på Readly.
Google är populäraste arbetsgivaren enligt en undersökning utförd av Academic Work
Åre är den kommun där invånarna hyr ut sitt boende mest via Airbnb.
Gullers Grupp har rekryterat den digitala projektledaren Karin Benckert och producenten Pelle Helmstein. Folk
Isabella Löwengrip flyttar sin blogg till Bonnier
Volkswagen startar bildelningstjänst med e-bilar i Berlin som vänder sig till personer som inte vill äga en bil själv.
Pernilla Enebrink går till Westanders Folk
Linda Johansson blir ny marknadsansvarig på Miele i Sverige. Folk
Bonnier Magazines & Brands vill bli Sveriges största koncept- och contentbyrå. Satsningen kommer att ledas av Emelie Grahn och Malin Lundberg Aguilera
TV4 bjuder på en intensiv tv-höst.
Det populära tv-programmet The Grand Tour blir tv-spel. Amazon producerar.
Jesper Dahl blir ny nordisk vd för Viacom.
Andrea Sahlgren lämnar Viacom - går till Nent