Fem tips för Instagram-annonseringRobin Hallgren. Foto: Press/The Amazing Society

Fem tips för Instagram-annonsering

Den digitala byrån The Amazing Society är nöjda med sin Instagram-annonsering för OLED-tv. Här ger de sina konkreta tips för en framgångsrik Instagram-kampanj.

Tobias Karlsson
 

När Instagram-annonsering nyligen infördes lanserade The Amazing Society en kampanj för supertunn OLED-tv från LG. I kampanjen har den digitala byrån växlat mellan rörligt och mer trafikdrivande innehåll. En del i kampanjen var ett enkelt syntest på en tvådelad bild.

– Annonsering på Instagram gick live dagen före kampanjen och för LG har det fungerat långt över förväntan med i princip noll negativ feedback, säger Robin Hallgren på The Amazing Society i ett pressmeddelande.

Här är digitalbyråns konkreta tips för en framgångsrik Instagram-annonsering:

  • Tänk på att innehållet ska ge inspiration till användarna.
  • De bör ha ett personligt eller i alla fall ett autentiskt tilltal.
  • Prova gärna att spela på känslor.
  • Våga strunta i att exponera loggan stort.
  • Skapa ett engagerande innehåll, inte reklam.
Henrik Stenson. Foto: TourProGolfClubs, cc, 2.0
Twitters högkvarter i England. Foto: Pressbild
Caroline Ensér (t.v.) och Charlotta Malmquist Renstig (t.h)
Instagram
Alicia Sternin och Ida Antebro. Foto: Press
3D sko Gullers Grupp
Foto: Pressbild
Joel Abrahamsson är Sverige bästa utvecklare 2016. Foto: Johannes Skoog/Expressen
TV4 har har rekryterat Maria Mowbray som ny utvecklingschef och Cem Yeter som ny Creative Director. Folk
Vinnarna av Stora Journalistpriset 2016: Vinnarna Bosse Lindquist, Niklas Orrenius, Negra Efendić, Karin Thunberg och Helena Bengtsson.
Dagens download: Harrysrapporten - Trendrapport - Så här blir framtidens restauranger
Musikhjälpen 2016 leds av Josefine Jinder, Kodjo Akolor och Pelle Almqvist.
Allt för Sverige vann en Emmy
Jessica Sandberg blir ny Commercial Director på Nespresso.
Gustav Degerman och Hamid Abo startar Find Creatives. Foto: Press
Så här ska nya Aftonbladet.se knocka jättarna
Google skjuter in pengar i hemligt Nyheter24-projekt
Schibsted Future report 2017
Blocket har släppt ny sajt. Till höger, Cecilia von Krusenstierna, marknadschef Blocket