Daniel Lagerqvist (vänster) blir ny kommunikationsdirektör efter Dan Panas som lämnar Discovery Networks Folk Daniel Lagerqvist (vänster) blir ny kommunikationsdirektör efter Dan Panas som lämnar Discovery Networks. Foto: Pressbilder

Dan Panas lämnar Discovery

Dan Panas slutar som kommunikationsdirektör på Discovery Networks Sweden. Daniel Lagerqvist, idag biträdande kommunikationsdirektör och presschef Sport tar över.

Smashdig
Smashdig
 

Efter sju år som presschef och snart fyra år som kommunikationsdirektör för Discovery Networks Sweden slutar Dan Panas på Discovery Networks Sweden. Han förklarar varför:

– Jag tror att alla som känner mig vet att jag brinner för nya spännande utmaningar, ny kunskap och nya lösningar, och sedan en tid tillbaka har suget efter ett nytt äventyr vuxit sig allt starkare hos mig. Jag känner både en stor stolthet och en trygghet i att kunna lämna över stafettpinnen till min biträdande kommunikationsdirektör Daniel Lagerqvist. Daniel är ett ess och jag är övertygad om att det här kommer att bli mer än bra.

Daniel Lagerqvist tar över

Lagerqvist kom till Discovery Networks för knappt två år sedan och har tidigare arbetat i olika chefsroller på bland annat Expressen och Aftonbladet samt drivit egen kommunikationsbyrå. På Discovery har Daniel ansvarat för press och PR kring bolagets sporträttigheter och inte minst arbetet med OS i Pyeongchang 2018.

– Vi är mitt inne i en digital omvandling där gamla sanningar måste prövas på nytt och jag är helt säker på att vår eminenta kommunikationsavdelning är redo för nya utmaningar och kommer att lyckas utmärkt med detta. Att få leda PR- och kommunikationsarbetet och ta över efter en så omtyckt, varm, kunnig och högt respekterad kommunikatör och chef som Dan Panas, är så klart hedrande och oerhört spännande, säger Daniel Lagerqvist, i ett pressmeddelande.

jeanette-gustafsdotter-tu
Från vänster: Johan Ramsten, vice vd för koncernen. I mitten Anna Grönlund Krantz ny vd för Hallvarsson & Halvarsson och Martin Petersson, vd och koncernchef för H&H Group.
Jimmie Åkesson hade flest fejkföljare efter att Twitter genomförde en storstädning av falska konton på Twitter
Anneli Wikström blir ny Head of Native Studio inom Metro Media House.
Teamet som håller i Aftonbladets partiledardebatt: Matilda Wennerholm, programledare, Maria Bjaring, program- och debattledare, Malvina Britts, reporter, Lena Mellin, kommentator, Robert Aschberg, program- och debattledare.
Gullers Grupp köper den digitala Umeå-byrån Humbly
Zlatan Ibrahimovic skrotar sitt klädmärke A-Z, som han hade tillsammans med den norska klädjätten Varner.
Hanif Hosseini, sportchef Discovery.
Hermann Haraldsson, vd för Boozt
Bild från Googles lobby i San Francisco.
Anders Skoe blir interims-vd på Blocket
Titti Schultz lämnar P5 och kliver istället över till P4 Extra.
Till vänster: Ulrika Ek, vd för Nyheter24-gruppen och Daniel Pereaux, nytillträdd vd för Fragbite.
Sverigedemokraterna blir Sveriges största parti
Iapotek förvärvar Eprix
Jonas Antonsson, Raw Fury och Mikkel Weider och Martin Walfisz från Nordisk Film Games
Till vänster: Per Norman, vd för Mrg.