Caroline Ensér (t.v.) och Charlotta Malmquist Renstig (t.h)Caroline Ensér (t.v.) och Charlotta Malmquist Renstig (t.h)

Bonnier Tidskrifter hämtar från Metro Mode

Bonnier Tidskrifter stärker upp sitt influencer marketing-team. Nu tar din in Caroline Ensér, från Bonnier Tidskrifter Sales Creative Production som Head of Influencer och Charlotta Malmquist Renstig, tidigare Metro Mode som Influencer Sales Specialist.

Daniel Bacelj
Daniel Bacelj
 

– Influencers är en del av vårt kärnerbjudande och vi som marknadsledare behöver leda denna affär in i nästa fas. Det gör vi genom att förstärka vårt influencer marketing-team, säger Andreas Sandin, försäljningsdirektör Bonnier Tidskrifter.

– Bonnier Tidskrifter har oerhört starka varumärken som inspirerar och guidar besökare vilket ger oss möjlighet att knyta till oss viktiga profiler och erbjuda leveranskraftigare annonsprodukter. I samarbeten med annonsörer har vi alltid som ambition att leverera marknadens bästa värde och vi ser stora möjligheter att skapa nytänkande samarbeten mellan dem och våra influencers nu när vi tar nästa steg säger Caroline Ensér, ny Head of Influencer.

Influencerteamet kommer att jobba för att både stärka och öka nuvarande affärer, men framförallt för att utveckla den vidare. För att säkerställa spetskompetens inom detta område förstärker Bonnier Tidskrifter också med två externa rekryteringar, Charlotta Renstig (tidigare Metro Mode) som Influencer Sales Specialist och Anna Dahlbäck (tidigare Ticketmaster) som projektledare.

-Vi är mycket glada över att ha rekryterat Charlotta Renstig till vårt team. Hon har under de senaste åren byggt upp en fantastisk affär och har precis det vi söker för att jobba närmare våra Influencers och kunder. Med Anna Dahlbäck och Jenny Ankarstrand som projektledare ser vi till att kampanjerna optimeras och levererar, säger Andreas Sandin.

jeanette-gustafsdotter-tu
Från vänster: Johan Ramsten, vice vd för koncernen. I mitten Anna Grönlund Krantz ny vd för Hallvarsson & Halvarsson och Martin Petersson, vd och koncernchef för H&H Group.
Jimmie Åkesson hade flest fejkföljare efter att Twitter genomförde en storstädning av falska konton på Twitter
Anneli Wikström blir ny Head of Native Studio inom Metro Media House.
Teamet som håller i Aftonbladets partiledardebatt: Matilda Wennerholm, programledare, Maria Bjaring, program- och debattledare, Malvina Britts, reporter, Lena Mellin, kommentator, Robert Aschberg, program- och debattledare.
Gullers Grupp köper den digitala Umeå-byrån Humbly
Zlatan Ibrahimovic skrotar sitt klädmärke A-Z, som han hade tillsammans med den norska klädjätten Varner.
Hanif Hosseini, sportchef Discovery.
Hermann Haraldsson, vd för Boozt
Bild från Googles lobby i San Francisco.
Anders Skoe blir interims-vd på Blocket
Titti Schultz lämnar P5 och kliver istället över till P4 Extra.
Till vänster: Ulrika Ek, vd för Nyheter24-gruppen och Daniel Pereaux, nytillträdd vd för Fragbite.
Sverigedemokraterna blir Sveriges största parti
Iapotek förvärvar Eprix
Jonas Antonsson, Raw Fury och Mikkel Weider och Martin Walfisz från Nordisk Film Games
Till vänster: Per Norman, vd för Mrg.