Caroline Ensér (t.v.) och Charlotta Malmquist Renstig (t.h)Caroline Ensér (t.v.) och Charlotta Malmquist Renstig (t.h)

Bonnier Tidskrifter hämtar från Metro Mode

Bonnier Tidskrifter stärker upp sitt influencer marketing-team. Nu tar din in Caroline Ensér, från Bonnier Tidskrifter Sales Creative Production som Head of Influencer och Charlotta Malmquist Renstig, tidigare Metro Mode som Influencer Sales Specialist.

Daniel Bacelj
Daniel Bacelj
 

– Influencers är en del av vårt kärnerbjudande och vi som marknadsledare behöver leda denna affär in i nästa fas. Det gör vi genom att förstärka vårt influencer marketing-team, säger Andreas Sandin, försäljningsdirektör Bonnier Tidskrifter.

– Bonnier Tidskrifter har oerhört starka varumärken som inspirerar och guidar besökare vilket ger oss möjlighet att knyta till oss viktiga profiler och erbjuda leveranskraftigare annonsprodukter. I samarbeten med annonsörer har vi alltid som ambition att leverera marknadens bästa värde och vi ser stora möjligheter att skapa nytänkande samarbeten mellan dem och våra influencers nu när vi tar nästa steg säger Caroline Ensér, ny Head of Influencer.

Influencerteamet kommer att jobba för att både stärka och öka nuvarande affärer, men framförallt för att utveckla den vidare. För att säkerställa spetskompetens inom detta område förstärker Bonnier Tidskrifter också med två externa rekryteringar, Charlotta Renstig (tidigare Metro Mode) som Influencer Sales Specialist och Anna Dahlbäck (tidigare Ticketmaster) som projektledare.

-Vi är mycket glada över att ha rekryterat Charlotta Renstig till vårt team. Hon har under de senaste åren byggt upp en fantastisk affär och har precis det vi söker för att jobba närmare våra Influencers och kunder. Med Anna Dahlbäck och Jenny Ankarstrand som projektledare ser vi till att kampanjerna optimeras och levererar, säger Andreas Sandin.

Emma Rost går till Westander. Folk
Efter sju år lägger Curators of Sweden ned det populära Sverigekontot på Twitter.
Aftonbladet videoutbildar all personal.
Jörgen Gullbrandsson, VD på Readly.
Google är populäraste arbetsgivaren enligt en undersökning utförd av Academic Work
Åre är den kommun där invånarna hyr ut sitt boende mest via Airbnb.
Gullers Grupp har rekryterat den digitala projektledaren Karin Benckert och producenten Pelle Helmstein. Folk
Isabella Löwengrip flyttar sin blogg till Bonnier
Volkswagen startar bildelningstjänst med e-bilar i Berlin som vänder sig till personer som inte vill äga en bil själv.
Pernilla Enebrink går till Westanders Folk
Linda Johansson blir ny marknadsansvarig på Miele i Sverige. Folk
Bonnier Magazines & Brands vill bli Sveriges största koncept- och contentbyrå. Satsningen kommer att ledas av Emelie Grahn och Malin Lundberg Aguilera
TV4 bjuder på en intensiv tv-höst.
Det populära tv-programmet The Grand Tour blir tv-spel. Amazon producerar.
Jesper Dahl blir ny nordisk vd för Viacom.
Andrea Sahlgren lämnar Viacom - går till Nent