Caroline Ensér (t.v.) och Charlotta Malmquist Renstig (t.h)Caroline Ensér (t.v.) och Charlotta Malmquist Renstig (t.h)

Bonnier Tidskrifter hämtar från Metro Mode

Bonnier Tidskrifter stärker upp sitt influencer marketing-team. Nu tar din in Caroline Ensér, från Bonnier Tidskrifter Sales Creative Production som Head of Influencer och Charlotta Malmquist Renstig, tidigare Metro Mode som Influencer Sales Specialist.

Daniel Bacelj
Daniel Bacelj
 

– Influencers är en del av vårt kärnerbjudande och vi som marknadsledare behöver leda denna affär in i nästa fas. Det gör vi genom att förstärka vårt influencer marketing-team, säger Andreas Sandin, försäljningsdirektör Bonnier Tidskrifter.

– Bonnier Tidskrifter har oerhört starka varumärken som inspirerar och guidar besökare vilket ger oss möjlighet att knyta till oss viktiga profiler och erbjuda leveranskraftigare annonsprodukter. I samarbeten med annonsörer har vi alltid som ambition att leverera marknadens bästa värde och vi ser stora möjligheter att skapa nytänkande samarbeten mellan dem och våra influencers nu när vi tar nästa steg säger Caroline Ensér, ny Head of Influencer.

Influencerteamet kommer att jobba för att både stärka och öka nuvarande affärer, men framförallt för att utveckla den vidare. För att säkerställa spetskompetens inom detta område förstärker Bonnier Tidskrifter också med två externa rekryteringar, Charlotta Renstig (tidigare Metro Mode) som Influencer Sales Specialist och Anna Dahlbäck (tidigare Ticketmaster) som projektledare.

-Vi är mycket glada över att ha rekryterat Charlotta Renstig till vårt team. Hon har under de senaste åren byggt upp en fantastisk affär och har precis det vi söker för att jobba närmare våra Influencers och kunder. Med Anna Dahlbäck och Jenny Ankarstrand som projektledare ser vi till att kampanjerna optimeras och levererar, säger Andreas Sandin.

Henrik Stenson. Foto: TourProGolfClubs, cc, 2.0
Twitters högkvarter i England. Foto: Pressbild
Instagram
Alicia Sternin och Ida Antebro. Foto: Press
3D sko Gullers Grupp
Foto: Pressbild
Joel Abrahamsson är Sverige bästa utvecklare 2016. Foto: Johannes Skoog/Expressen
TV4 har har rekryterat Maria Mowbray som ny utvecklingschef och Cem Yeter som ny Creative Director. Folk
Vinnarna av Stora Journalistpriset 2016: Vinnarna Bosse Lindquist, Niklas Orrenius, Negra Efendić, Karin Thunberg och Helena Bengtsson.
Dagens download: Harrysrapporten - Trendrapport - Så här blir framtidens restauranger
Musikhjälpen 2016 leds av Josefine Jinder, Kodjo Akolor och Pelle Almqvist.
Allt för Sverige vann en Emmy
Jessica Sandberg blir ny Commercial Director på Nespresso.
Gustav Degerman och Hamid Abo startar Find Creatives. Foto: Press
Så här ska nya Aftonbladet.se knocka jättarna
Google skjuter in pengar i hemligt Nyheter24-projekt
Schibsted Future report 2017
Blocket har släppt ny sajt. Till höger, Cecilia von Krusenstierna, marknadschef Blocket
Sofie Lindholm blev årets digitala influencer