SkillTwins AftonbladetFoto: Press

Aftonbladet gör tv-serie med Youtubestjärnorna SkillTwins

De svenska succétvillingarna SkillTwins, som har fått en internationell publik genom sina exeptionella fotbolls- och freestyletricks ska bli TV-serie på Aftonbladet.

Daniel Bacelj
Daniel Bacelj
 

– De här otroligt härliga killarna har på kort tid blivit världsstjärnor tack vare sin extrema bolltalang. Det är roligt att ge våra tittare en möjlighet att lära känna dem, både privat och i deras speciella arbete, säger Henry Chu, exekutiv producent Aftonbladet TV i en kommentar.

Bakom SkillTwins står de 19-åriga tvillingbröderna Jakob och Josef El-Zein från Västerås som har gjort stor succé i de sociala medierna. Idag har de över 1,6 miljoner följare på sin Youtube-kanal, 1,2 miljoner följare på Instagram och närmare 600 000 på Facebook.

Enligt Aftonbladet kommer serien ge en inblick i brödernas vardagsliv, som numera består av resor runt om i världen, inspelning av Youtube-innehåll och möten med fotbollens världsstjärnor, men som också innehåller en vardag med familj och vänner.

– Vi hoppas att tv-programmen kommer att visa att det inte finns några genvägar för den som vill nå framgång, utan att det är hårt arbete som krävs. Vi vill inspirera våra fans till att våga satsa på att lyckas och gärna bli bra förebilder för andra, säger Jakob El-Zein.

Serien, som sänds i sex avsnitt kommer att vara cirka 10-15 minuter långt.

Emma Rost går till Westander. Folk
Efter sju år lägger Curators of Sweden ned det populära Sverigekontot på Twitter.
Aftonbladet videoutbildar all personal.
Jörgen Gullbrandsson, VD på Readly.
Google är populäraste arbetsgivaren enligt en undersökning utförd av Academic Work
Åre är den kommun där invånarna hyr ut sitt boende mest via Airbnb.
Gullers Grupp har rekryterat den digitala projektledaren Karin Benckert och producenten Pelle Helmstein. Folk
Isabella Löwengrip flyttar sin blogg till Bonnier
Volkswagen startar bildelningstjänst med e-bilar i Berlin som vänder sig till personer som inte vill äga en bil själv.
Pernilla Enebrink går till Westanders Folk
Linda Johansson blir ny marknadsansvarig på Miele i Sverige. Folk
Bonnier Magazines & Brands vill bli Sveriges största koncept- och contentbyrå. Satsningen kommer att ledas av Emelie Grahn och Malin Lundberg Aguilera
TV4 bjuder på en intensiv tv-höst.
Det populära tv-programmet The Grand Tour blir tv-spel. Amazon producerar.
Jesper Dahl blir ny nordisk vd för Viacom.
Andrea Sahlgren lämnar Viacom - går till Nent